گوشی تا شدنی شیائومی در پتنتی جدید ظاهر شد

گوشی تاشدنی شیائومی

در سال‌های اخیر واحد طراحی کمپانی شیائومی نشان داده است که ایده‌های جالبی را در سر می‌پروراند و ایده‌های جالبی را برای گوشی‌های خود دارد. جدیدترین پتنت منتسب به شیائومی نشان می‌دهد که این کمپانی به فکر تولید گوشی‌های تاشو افتاده است. طبق تصاویری که منتشر شده است گوشی تاشو شیائومی قرار است مانند حرف انگلیسی Z تا شود. اولین بار این خبر توسط لتس گودیجیتال منتشر شد و حتی تصاویری از این پتنت نیز منتشر شده است.

این سبک طراحی باعث می‌شود تا این گوشی شبیه به گلکسی زد فولد 2 یا هواوی میت XS نباشد. آنطور که این پتنت نشان می‌دهد، بریدگی مشبک شکلی برای اسپیکر استریو در بخش بالایی نمایشگر قرار دارد و در بخش پایینی آن درگاه USB-C به چشم می‌خورد. اثر انگشت نیز در لبه کناری این گوشی قرار دارد و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدای گوشی نیز در همان سمت قرار گرفته است.

ظاهرا گوشی تاشدنی شیائومی دو نمایشگر خواهد داشت. نمایشگر خارجی آن شبیه به نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد 2 می‌باشد و بالای آن حفره‌ای برای دوربین سلفی قرار دارد. زمانی که گوشی خود را از حالت تاشده خارج کنید، نمایشگر دیگری نیز به چشم می‌خورد. این نمایشگر حداقل 3 برابر بزرگ‌تر از نمایشگر اصلی است و به همین سبب بیشتر شبیه به تبلت می‌شود تا گوشی هوشمند.گوشی تاشدنی شیائومی

البته این مدل طراحی مشکلات خاص خود را دارد. آنطور که طراحی‌های لتس گو دیجیتال نشان می‌دهد ضخامت این گوشی در حالتی که تاشده است بسیار زیاد است. همچنین این گوشی مجهز به دوربین تکی نمایشگر جلویی مجهز است و به این بدین معناست که امکان تماس‌های ویدیویی در صفحه نمایشگر بزرگ وجود ندارد.

گوشی تاشدنی شیائومی

گوشی‌های هوشمندی که چندین بار تا شوند ایده جدیدی از سمت شیائومی نیست زیرا این ایده قبل از این کمپانی توسط سامسونگ پیاده سازی شده بود به همین دلیل شیائومی قطعا برنامه‌های مختلفی را باید در نظر بگیرد تا بتواند در برابر رقبا پیروز شود.

گوشی‌های تا شدنی تازه اول کار هستند و زمان خیلی زیادی نیست که از تولید رسمی‌شان میگذرد، بنابراین هنوز جای کار دارند.

مدتی پیش نیز شایعه بود که شیائومی قصد دارد گوشی هوشمند تاشدنی خود را با قیمت 999 دلار به بازار عرضه کند که کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن استراتژی‌های شیائومی این موضوع خیلی هم دور از ذهن ب نظر نمی‌رسد. امروزه گوشی‌های هوشمند تاشدنی حداقل 2000 دلار قیمت دارند و تهیه‌ی آن برای بسیاری از افراد ممکن نیست.

منبع: notebookcheck

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت