توشیبا از دنیای لپ تاپ خداحافظی کرد

خداحافظی توشیبا از لپ تاپ

طبق یک خبر رسمی از وب‌سایت توشیبا، این کمپانی ژاپنی برای همیشه از دنیای لپ‌تاپ خداحافظی کرد.

البته همانطور که می‌دانید در سالیان اخیر نیز فعالیت توشیبا در این حوزه بسیار کم شده بود اما اکنون به صورت رسمی از بازار لپ‌تاپ کناره گیری کرد.

در سال 2018،توشیبا 80 درصد از سهام لپ‌تاپ‌های خود را به شارک فروخت. پس از آن شارک برند این لپ‌‎تاپ‌ها را به Dynabook تغییر داد و هم اکنون با این نام نیز لپ‌تاپ عرضه می‌کند. حال در طی این هفته توشیبا اعلام کرد که باقی مانده سهام خود را نیز به این شرکت فروخته است و رسما از دنیای لپ‌تاپ  خداحافظی کرده است.

در این خبر توشیبا اعلام کرد که اکنون کل برند Dynabook به یکی از زیربرند‌های شرکت شارپ تبدیل شده است.

طرز خداخافظی توشیبا از دنیای لپ‌تاپ نیز کمی عجیب به نظر می‌آید. توشیبا در این بیانیه در مورد عملکرد سی و چند ساله‌ی خود حرفی نزد و با لحنی خشک و رسمی خداحافظی کرد.

توشیبا در سال 1985 کار خود را با لپ‌تاپی به نام T1100 شروع کرد. لپ‌تاپی که در آن زمان بسیار پیشرفته و مجهز بود و نسبت به لپ‌تاپ‌های موجود بازار بسیار بهتر و بهینه‌تر بود.

در آن زمان با عرضه این لپ‌تاپ استانداردهای جدیدی برای کامپیوترهای شخصی تعریف شد. این لپ‌تاپ ویژگی‌های خاص خود را داشت من جمله صفحه نمایشگر LCD، درایو فلاپی 3.5 اینچی و سازگاری با PCهای IBM اشاره کرد.

خداحافظی توشیبا از لپ تاپ

در دهه 80 میلادی بسیاری از مدیران شرکت توشیبا نسبت به این ایده شک داشتند و مطمئن نبودند که آیا ایده ساخت کامپیوتر‌های قابل حمل موفق خواهد شد یا خیر. اما به هر حال آن‌ها این ریسک را به جان خریدند و در نهایت در این راه موفق شدند.

در نهایت در سال 1985 لپ‌تاپ T1100 عرضه شد. این لپ‌تاپ با 256 کیلوبایت حافظه، یک LCD با رزولوشن 200×640 پیکسل و درایو فلاپی 3.5 اینچی معرفی شد. نمایشگر این لپ‌تاپ فقط 25 خط را نمایش می‌داد و در هر خط بیش از 80 کاراکتر قرار نمی‌گرفت.

این دستگاه در آن سال با قیمت بسیار نجومی عرضه شد و قیمت آن حدود 1999 دلار بود.

در دهه 90 و حتی اوایل قرن 21 هنوز هم توشیبا جزو برند‌های قدرتمند و معروف در زمینه لپ‌تاپ بود اما با ظهور برند‌هایی نظیر HP، اپل  و دل کم کم این کمپانی قدرت و محبوبیت خود را از دست داد تا اینکه در نهایت در سال 2018 سهام خود را به ارزش 36 میلیون دلار به شارک فروخت.

دیدگاه شما کابران امین دیتا در این زمینه چیست؟ آیا شما هم از لپ‌تاپ‌های توشیبا استفاده کرده‌اید؟

منبع: crn

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت