سامسونگ مجوز فروش نمایشگر به هوای را کسب کرد

Samsung

از تاریخ 15 سپتامبر سامسونگ و ال‌جی حق فروش نمایشگر و پنل را به کمپانی هواوی نداشتند. این ممنوعیت به دلیل تحریم و محدودیت‌هایی بود که آمریکا برای این کمپانی چینی ایجاد کرده بود. به همین دلیل هواوی برای ساخت پنل گوشی Mate 40 pro به مشکلاتی برخورده بود. حال با توجه به گزارشات رویترز به نظر می‌رسد این محدودیت فعلا لغو شده است و سامسونگ می‌تواند با اما و اگرهایی به فروش پنل ادامه دهد.

در تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که ایالت متحده علیه هواوی وضع کرده بود شامل فروش هر گونه قطعه است و گفته است قبل از فروش هرگونه قطعه باید از این کشور مجوز صادر شود. حال به تازگی سامسونگ موفق به دریافت مجوز برای فروش پنل و نمایشگرهای خود شده است اما مشخص نیست که آیا می‌تواند صفحات OLED را هم بفروشد یا خیر. همچنین محدودیت‌هایی در زمینه فروش درایورها و ICهای تاچ نیز وجود دارد که همچنان مجوزی برای فروش آن‌ها صادر نشده است.

LG Display و SK Hynix که تولیدکنندگان رم و چیپ‌های حافظه هستند، هنوز نتوانسته‌اند مجوز لازم برای فروش را بدست آورند. البته لازم به ذکر است که هنوز خبری رسمی از سوی ساموسنگ و یا هواوی مبنی بر مجوز فروش منتشر نشده است. البته هواوی می‌تواند پنل و نمایشگرهای خود را از شرکت BOE، سازنده چینی در حال رشد تامین کند.

کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند کوالکوم نیز برای داد و ستد و فروش قطعات درخواست مجوز کرده‌اند که البته هنوز مجوز به آن‌ها صادر نشده است. البته اوضاع هواوی در زمینه تولید لپ تاپ بسیار بهتر است و به تازگی مایکروسافت، AMD و اینتل مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت